Älska lika men olika.

När jag skrivit mitt förra inlägg började jag tänka på det här med att älska sina barn lika mycket.
Jag älskar mina barn olika. Jag älskar deras olika egenskaper och jag älskar dom på olika sätt. Kärlek kan, i min värld, inte värderas i mängd. Eller kan den det? Finns det en viss bestämd mängd kärlek per person att fördela mellan människor? I så fall minskar ju kärleken till varje individ, ju fler personer man älskar. Det tror inte jag på. Jag tror att man som förälder måste våga älska sina barn olika. Att älska dem för vilka de faktiskt är. För mig handlar det om att se barnet. Att se det unika i just det barnet. Jag tror att barn känner sig älskade först när de känner sig sedda.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback