Fulblogg

Mest för att ha något att skriva, tänker jag nu redogöra för det senaste dygnet i all dess vardaglighet*

07.30: uppstigning. Jag har min sovmorgon på lördagar. B gick upp med Filuren 05.30.
08.00: Frukost
09.30: Avfärd till Täby Centrum för inhandlande av presenter till veckans bägge jubilarer.
10.00 -11.30: Shopping och fika med två bindgalna, men ändå rätt trevliga, barn. Filoran hittade en liten skattkista med döskallar på inne på Indiska som hon blev helt kär i. Till det inhandlades matchande strumpor och en t-shirt till Filuren. Till svärfar köptes det en fleecejacka och min pappa får, som vanligt, en bok.
12.00: lunch, bestående av uppvärmda pizza-rester. Vi måste vara världens sämsta föräldrar.
12.30-14.15: Filuren sover middag, Filoran kollar på Byggare Bob, B surfar, jag surfar och pratar i telefon med bästeM
14.50: Promenad hem till Farmor och Farfar. Filuren lyckas nästan dränka sig själv i en vattenpöl. Det krävs en hel del våld för att få honom att fortsätta promenaden. Vid det laget är han dyngsur.
15.10-18.00: Middag hos svärföräldrarna med faster och kusiner. Filuren ikläs ett par lila, lite utställda, byxor, eftersom hans jeans behöver torkas. Han är väldigt snygg.
Filoran och kusinen leker demonstration. Det ser väldigt roligt ut och låter enormt mycket. Vad får dom allt ifrån? Promenad hem med magen full av chilenska delikatesser, oxfilé och tårta. B har druckit en halv flaska vin och en konjak. Han är lite berusad. Filoran stannar kvar en stund och leker med jämnåriga kusinen.
18.15: Filuren kollar på Bolibompa. Jag hänger tvätt. B går och handlar.
18.30: Filoran kommer hem, skjutsad av faster.
19.00: Välling och pyjamas för Filuren och Filora.
19.30: Sängång för Filuren
20.00: Sängång för Filoran, som somnar under vardagsrumsbordet medans jag och B kollar på Cuplings**.
20.15: Jag och B sitter framför tv:n och kollar på inspelade avsnitt av "24".
20.30: Filoran kommer upp och klagar på att det kliar på rumpan. När vi tittar ser vi stora röda utslag på skinkorna. Jaha, nu blir det till att ringa VC och kräva en allergiutredning. Vi smörjer med supersalvan som funkar på allt och Filoran kan somna om.
21.15: Jag vaknar i soffan. 24 är visst inte så himla spännande längre.
21.20: Tandborstning och sänggång. B sitter uppe en stund till.
21.30:*** Jag somnar, lyssnandes på Nessers "Skuggorna och regnet".
21.30 - 05.20: Jag sover. Vilka drömmar jag haft i natt! Det är nog nikotinplåstret.
05.20: Jag hämtar Filuren som ligger i sängen och skriker.
05.20-05.50: Försöker få Filuren att förstå att det är natt fortfarande. Han ligger i vår säng och klappar mig på kinden. Det är ganska gulligt, ända tills han övergår till att se hur långt upp i min näsa han kan stoppa sina pekfingrar.
05.50: Fixar välling åt Filuren, som sitter i sin stol vid köksbordet och kollar Barbapappa på min bärbara. Själv sätter jag på ett nytt nikotinplåster och tar mig en balja kaffe.
07.00: Filoran vaknar och gör oss sälskap i köket.
08.15: I skrivandes stund leker Filoran med sin käpphäst och Filuren tränar tacklingar på min 60-talsbyrå i Ek.

* Lite speciellt är det ändå, eftersom det är mitt första rökfria dygn.
** Jag sa ju att vi är världens sämsta föräldrar.
***Här har jag svårt att redogöra för den exakta tidpunkten. Jag gissar helt enkelt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback