Min tid

Barnen ligger i sin sängar och nu börja min tid. Tid som jag själv förfogar över. Tyvärr tillbringas större delen av den tiden framför tv:n. Så lär det bli också i kväll. Jag måste ju se i alla fall andra halvan av matchen.
I dag hade vi roligt på jobbet. Under ett möte fick en kollega*ett sådant häftigt skrattanfall att hon var tvungen att lämna rummet. När hon samlat sig något kom hon in igen. Efter 30 sekunder började hon återigen skratta och fick springa ut. Det var ett sådant härligt skratt, ett skratt som liksom fick sitt eget liv och inte kunde kontrolleras. Till slut skrattade alla och vi gick sedan hela dagen omkring med ett fniss precis på ytan.

Det är svårt att blogga när det blir mål hela tiden...

I kväll valde Filora att läsa saga för mig, istället för tvärt om. Hon läste "Så gör prinsessor". Den var bättre i hennes version. Framför allt var avsnittet om prinsessan och draken mycket mer spännande.


Vi har spelat spel också. Filora vann. Först över B och sedan över mig. Hon var mycket nöjd. Filuren hjälpte till att bada spelpjäserna i mitt vattenglas.

BästeM har varit på anställningsintervjuer i dag. Tänk att hon snart är vuxen med ett riktigt arbete**... Tiden går så fort. När BästeM har blivit rik på sitt braiga jobb, ska vi resa utomlands. Jag hoppas att hon blir rik fort.

Nu gjorde Henke mål. Jag måste gå och titta.

öslkdiwse

*för övrigt samma kollega som smittat mig med sin förkylning.
**hon är lika gammal som jag


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback