omak på skönhetssalong

I dag har jag låtit mig luras att ta en ansiktsbehandling av en representant för ett visst märke av hudprodukter. Om man köpte tre produkter, var behandlingen gratis.
Det var verkligen det roligaste jag varit med om på mycket länge. Kvinnan som utförde behandlingen, samtidigit som hon prisade de fantastiska produkterna, var hysterisk kul. Problemet ( för henne inte för mig) var bara att hon inte hade en aning om hur rolig hon var. Kvinnan ville ha mig att köpa en "flygvärdinnespray". Denna spray skulle jag ha på mitt skrivbord på jobbet. När jag kände att luften blev för torr, skulle jag spraya mig med den i ansiktet. Bara det var ju jättekul men när hon sedan beskrev hur mina arbetskamrater skulle komma springande när de kände den obeskrivligt underbara doften och utropa "vad är det där? Den doftar underbart! Var har du köpt den?", så höll jag på att bryta ihop fullständigt. Jag låg där, under en varm handduk, med fuktmask i ansiktet och bomulstussar över ögonen och fick nypa mig i benen för att inte börja gapskratta. Tårarna brände under bomullen.
Det mest roliga med henne var att hon tog sitt arbete och nödvändigheten av produkterna hon sålde på blodigt allvar. Hon förstod väl ganska snabbt att jag är en basic-tjej, men det var helt ok enligt henne. Hon förstod att jag inte var mogen för några komplicerade produkter. Enligt henne var det viktigt att man såg till varje enskild person och just hennes individuella behov och önskemål. Det värmde i hjärtat.
Jag köpte naturligtvis tre produkter (dock inte flygvärdinnesprayen). Faktiskt så var rengöringen och fuktkrämen riktigt sköna. Det var inte billigt, men så roligt som jag hade under den där halvtimmen har jag inte haft på länge.

Kommentarer
Postat av: Karro på Glamourbloggen

Shit vilka sjuka produkter det finns! Jag kan heller inte hålla mig för skratt ibland när det går till överdrift! Det gäller att ta skönhetsindustrin med en nypa salt! ;)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback