Skärpning!

Jag läser igenom vad jag skrivit de senaste dagarna och inser att jag är väldigt gnällig. Jag är förkyld, barnen är sjuka, B är borta, jag är trött, jag går upp tidigt, jag har det stressigt på jobbet ....bla...bla.
Det är ju så att jag vill ge mig själv en utskällning. Jag säger ofta att jag har svårt för gnälliga människor. Det är ju sorgligt att jag själv då ska vara värsta gnällspiken.
Därför ska jag nu göra en sådan där lista. En lista där man räknar upp 3 eller kanske 5 saker som man är tacksam för. Eftersom det här är helt nytt för mig så går jag ut lite försiktigt med en 3-punkts lista. Ok, här kommer den:
- Mina vackra, smarta, roliga underbara barn
- B
- Att det är höst, min favoritårstid

Sådär, det gjorde ju inte ett dugg ont. Jag har faktiskt några fler punkter, men dom spar jag till nästa gång.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback