Snart middag.

Middagen i ugnen. Kycklinggratäng m bacon. Disken i maskinen. Bänken avtorkad. En tvätt snurrar i badrummet.
Nu fattas bara familjen.
Filoran har varit på bio med kusinen i dag. Jag längtar efter att få höra hur hon haft det. Hon har bara varit på bio en gång tidigare. Jag är lite petig med vilka filmer jag tycker passar en 4-åring. Det är däremot inte faster. Det mamma inte får veta förrän det är försent, kan mamma inte hindra. Hon har säkert haft jättekul.
Filuren har lärt sig nypas med tårna. Ännu en färdighet att praktisera på sin ömma mor. Vi måste ha glömt att tala om för honom att det är vintertid. Han vaknade 04.45 i morse. Det var då jag upptäckte att han kan nypas med tårna.
I morgon är det maskerad. Filoran ska vara pippi i full mundering. Till Filuren blir det budgetvarianten: troll. Jag har just slaktat en orange tröja. Vax i håret och fräknar på näsan. Han kommer att bli så söt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback