Som sagt...

Filoran hade inte feber i morse. Både jag och B drog en lättnadens suck. Vi hade inte ens orkat ta "vem är viktigast på jobbet" diskussionen i går kväll.
När jag sedan sitter i samtal på jobbet får jag beskedet att Filoran har feber och behöver hämtas. Vilken dålig mamma jag är! Sedan fick jag prata med sjuklingen och hon sade att hon mådde dåligt, men hon ville inte bli hämtad innan hon lekt klart. Filuren sover middag just nu och jag blir uppringd när han har vaknat, så att jag kan hämta hem sjuklingen och huliganen.
Detta blir då tredje helgen på rad, som någon i familjen är sjuk. Jag blir galen! Ännu en helg när videon går varm och saften flödar.

I dag blev jag kallad till intervju gällande en ny tjänst som jag har sökt. Det ska bli spännande. Jag är inte helt säker på att jag vill ha jobbet, men det är alltid roligt att få komma till intervju. Det jobbet är troligtvis mindre stressigt än det jag har i dag, men å andra sidan kanske det blir trist om det är för lugnt. Kanske är det  bäst att varva ner lite nu, när barnen är så pass små. Det går ju alltid att byta jobb senare.
Det är svårt att få pusslet att gå ihop. Bitarna passar liksom inte riktigt med varandra. Jag känner att jag vill så mycket.
Jag vill vara världens bästa mamma
Jag vill vara världens bästa på mitt jobb
Jag utveckla och utvecklas
Jag vill ha tid till familjen
Jag vill ha tid till mig själv
Hur gör man?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback