Tidig morgon

Filuran vaknade strax före 5. Hon gick till toaletten och satt sedan och ropade för full hals att det var för mörkt. Detta väckte naturligtvis filuren och nu har vi alla varit uppe en halv arbetsdag redan.
Båda barnen har alltid varit väldigt morgonpigga. Allt efter klockan 6 betraktas som bonus.

Dagarna blir så långa när man kliver upp klockan 5. Särskilt när man vet att man måste vara hemma hela dagen. Mamma kommer hit en sväng snart. Kanske kan jag övertala henne att passa barnen så att jag kan åka och handla. För fem år sedan trodde jag aldrig att jag skulle tycka att storhandla ensam är en vardagslyx. Att i lugn och ro gå och botanisera bland frysdiskarna på Coop. Hinna tänka efter innan jag lassar ner varorna i kundvagnen. Komma hem med det som jag faktiskt åkte i väg för att handla.

I dag gör jag återigen en nystart med viktväktarna. Jag är så trött på mig själv... Tänk att det ska vara så svårt att göra något bra för sig själv. Vad beror det på?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback