Halvtid

Andra semesterveckan lider obevekligt mot sitt slut. Vi har det bra, även om det inte badats en enda gång.
I dag var vi i Bålsta och kollade in Trazan och Banarnes koja. Barnen hade kul, men min puls höjdes inte nämnvärt.
Jag känner hur allt vårt fokus under semestern handlar om att göra grejer som barnen tycker är kul. Inte var det så när jag var liten? Visst, vi åkte till Gröna Lund någon gång, skansen kanske, men inte handlade mina föräldrars semestrar om att roa mig och min bror. När blev det så här? När började barnen styra hela familjens aktiviteter så totalt?
För oss beror det ju delvis på att vi bor på ett sådant sätt att barnen inte kan gå ut själva. Det vore nog skillnad om vi hade haft en tomt och grannbarn att leka med. Ja ja, det är svårt att komma ifrån att glada barn ger avspända föräldrar...

I dag har jag köpt den sista Potterboken. Jag har lyssnat på alla det tidigare böckerna som talböcker men den här gången orkade jag inte vänta på att den skulle översättas och att Krister Henriksson skulle läsa in den. Nu är bara den stora frågan till vilken avkrok jag ska lura iväg familjen för att få stiga in i den förtrollade världen utan mugglarbarn som pockar på uppmärksamhet? Tips, någon?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback