gammal

BästeM ringde i dag och babblade som en duracellkanin på tjack om hur otroligt roligt hon hade haft på Gröna Lund i går. Hon hade åkt uppskjutet och bergodalbanan och hon hade nästan glömt att det var så här roligt att åka karusell och ... och ...bla bla bla... Jag blev dessutom avslöjad när jag råkade ställa en fråga som jag inte alls var intresserad av svaret på och istället för att lyssna till hennes maniska babbel fortsatte jobba med mitt som den mogna och ansvarsfulla kvinna jag faktiskt är.
Sedan kom det, den briljanta idén att hon och jag skulle gå på Gröna Lund, bara vi, och köpa varsit åkband och go crazy på Grönan. Vore inte det kul, så säg?
Oj, vad jag kände mig gammal och trist när jag upplyste henne om att om jag hade tiden och pengarna och dessutom samtidigt skulle jag knappast lägga dom på ett Gröna Lundbesök. Jag är ju höjdrädd och farträdd och åksjuk och oj oj oj...

Nu är det i alla fall fastslaget, en gång för alla, jag är en kärring.

image47

Om du söker mig, behöver du inte leta här...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback