hemma med hostig Filur i dag

I dag är jag och Filuren hemma och hostar. Det är ganska mysigt, om jag bara lyckas förtränga att jag hade ett gäng saker på jobbet som behövde göras i dag. Jag avskyr att jag alltid har dåligt samvete när jag är hemma med sjuka barn. Det borde inte vara så. Det borde kännas helt självklart. Nåja, jag jobbar på det och vi har det som sagt ganska mysigt.
I går var det fest på jobbet och man hade beställt maten från Sara i "Saras kök", som går på Svt. Underbar mat! Jag har suttit och surfat runt bland hennes recept hela morgonen.
Första juni i dag. Det betyder att sommaren här här nu, eller? Det är bara några veckor kvar till semestern. Jag som tycker att det nyss var jul. Vi har inte ens planerat vad vi ska göra på semestern i år. Jag har svårt att bestämma mig för om det känns stressande eller rätt så skönt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback