Nu är det sommar på riktigt!

I kväll börjar det, det somrigaste somriga...
Jag talar naturligtvis om
image53 Morden i Midsummer.
Var man än åker i Sverige under sommaren, kan man alltid hitta en gammal tv där det är möjligt att följa denna underbara serie. Så många mord, så många mördare och i bland chockbilder av blodiga huvuden eller annat läskigt.
Här hemma upptäckte vi i morse att sommarens första, och just därför mest värdefulla,  Midsummer upplevelse är hotad av att den j-a tvättstugan måste tömmas före kl 22.00. Jag misstänker att förhandlingarna börjar direkt när B stiger innanför dörren.
Hm, det här kanske ger mig möjlighet att övertala snåljåpen om en vecka i grekland i sommar.... Frågan är om det är värt det?

Tog kompledigt ett par timmar i dag och roade mig kungligt. Spenderade 11/2 timma och 1000 kr med detta
image54 Storhandling.

Jag råkade se Lyxfällan i går. Jag ska inte se den serien! Efteråt blir jag som tokigt och ska lägga upp budget, veckohandla, göra matsedlar och annat supertrist. Jag tjatar öronen av B om att vi måste spaaaaraaaaa mer. Stackars våra barn, dom kommer aldrig att kunna ta körkort/åka på språkresa/flytta hemifrån..... Så där maler jag på i ungefär ett dygn. Sedan glömmer jag bort det till nästa gång jag råkar se dom där kostymnissarna på trean plocka motorcyklar av gråtande idioter med ännu mer idiotiska sambos/fruar.
image55
No no TV för mig som är så lättpåverkad....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback