dagens inlägg

Tänkte att jag skulle försöka skriva ett litet inlägg per dag i denna meningslösa blogg. Till slut kanske den blir meningsfull för mig i alla fall.
Nyss hemkommen med rastlösa barn, som inte kunnat leka ute pga skitväder. Barn blir så mycket trevligare när de fått vara ute ordentligt. Nu har jag parkerat dom framför tv:n.
Filuren tittar nästan uteslutande på Nalle Puh. Han tycker att allt annat är läskigt. Allra läskiskast är Super Snälla Silver Sara. Eller hon blir läskig när hon förvandlas till Super Sura Sunk Sara. För ett tag sedan hörde jag Filoran ha följande samtal med Filuren:
- Du vet Super Snälla Silver Sara?
- aaa, e rädd Super Super Sara!!!!
- Hon lever, hon finns här i huset!
- Buhäääääää!!!!!!!!!
Det är väl det man har storasyskon till - att skrämma vettet ur en när dom tror att mamma och pappa inte hör?

Filoran tyckte för övrigt att tjejen som sjöng Finlands bidrag i Schlagerfestivalen var lik Häxan Surtant, fast sötare. Vi kom överens om att det troligen var hennes syster. Kolla själva:
  Ganska likt, tycker jag.

Nu är det middagslagningsdags. Idag blir det fläskfile m champinjoner, vitlök, matgrädde och ris.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback