Det här gör mig upprörd

Kolla här.
Jag har haft min beskärda del av orättvisa och odugliga lärare genom åren. I nian fick jag upp mitt biologibetyg från en 3:a till en 4:a efter att ha klagat hos studierektorn. Den läraren tyckte verkligen inte om mig. Det gjorde däremot studierektorn....
På komvux höjde jag mitt betyg i svenska från G till MVG genom att byta lärare. Den första läraren tyckte att allt jag skrev var uselt, den andra läraren höjde mina uppsatser till skyarna och gav mig högsta betyg på allt.
Jag vet inte hur man ska komma till rätta med problemet, men det måste finnas fler möjligheter för elever att överklaga sina betyg och att få sina arbeten granskade av någon opartisk kompetent person om man känner sig osäker på huruvida man blivit riktigt betygsatt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback