långhelg -igen

Det bästa med våren är alla långhelger som avlöser varandra. Jag skulle gärna jobba 4-dagarsveckor jämt.
Lite mindre sjuk i dag, men inte helt pigg.
Pigga är däremot barnen. Jag har köpt mig lite morgonkaffe-framför-datorn-tid med hjälp av två stora muggar oboy och barnkanalen. Filurens favorit är
image21Filoran är mer förtjust i: image22

I går när jag var hemma hela dagen hängde jag lite på
allt för föräldrar, som är en site där man kan prata om allt mellan himmel och jord. Jag har varit medlem sedan jag var gravid med Filoran, men aldrig varit särskilt aktiv. Däremot läser jag mycket mer än jag skriver.
Jag är nog faktiskt blygare på nätet än IRL. Det är ju jättekonstigt. För de flesta är det säkert tvärtom. Jag tycker att det är svårt att kommunicera utan att se eller höra mottagaren. Jag vet ju inte hur det jag säger tas emot. Det är dock hemskt roligt att hålla sig i bakgrunden och läsa. Många lever stora delar av sina liv på siten och det uppstår konflikter och allehanda dramer hela tiden. Man anmäler varandra hit och dit och vissa blir rent ut sagt mobbade. En del skribenter använder sitt språk som ett medel att göra ner och förlöjliga andra. Det är mycket intressant att studera. Varför gör man så? Varför måste vissa i varje given situation markera sitt övertag?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback