jomenvisst

Efter en blixtsnabb koll i först Filorans och sedan min hals, konstaterade den något stressade läkaren att det var lika bra att skriva ut penicilin till oss bägge.
Hon varnade för att Kåvepeninet var väldigt äckligt. Vi berättade om vår penicilinrutin: först tar man sin medicin, sedan sköljer man ner med festis och avslutar med två gelehallon. Läkaren tyckte att det var ett utmärkt sätt att få i barnen medicin som smakar illa.
Jag vet inte om det var för att hon sa till mig att jag också hade halsfluss, men jag började känna mig jättesjuk på eftermiddagen. I morse hade jag naturligtvis feber och det blev inget jobb i dag heller.
Jag tror att jag och Filoran ska allahjärtansdagpyssla lite i dag. Då blir hon glad den lilla klipp- och -klistra-galningen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback